mijn eerste 10 dagen - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Mandy Drabbels - WaarBenJij.nu mijn eerste 10 dagen - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Mandy Drabbels - WaarBenJij.nu

mijn eerste 10 dagen

Door: mandy drabbels

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 Mei 2016 | Malawi, Blantyre

Ik ben nu al weer 10 dagen weg van huis. Het word dus wel eens tijd voor het eerste verslag.
Laat ik beginnen bij de vliegreis. Die was behoorlijk lang maar we hebben ons wel vermaakt. Achteraf viel het allemaal wel mee. We waren blij dat we eindelijk in het mooie Malawi waren. Met de taxi opweg naar de eerste verblijf plaats in Malawi. De doogle lodge, waar we heerlijk gegeten hebben, goed geslapen en met een mooi uitzicht buiten ontbeten hebben. Na het ontbijt was het tijd om met de mini bus naar muona te gaan. Maar eerst een korte tussen stop om wat boodschappen te doen. De reis naar muona was ongelooflijk. Het uitzicht was prachtig, mensen zwaaien naar je en de weg is hobbelig. Eindelijk zien we op het bordje Muona we zijn er bijna na deze lang weg hier naartoe geleefd te hebben. De eerste dagen is het even wennen aan de temperatuur en de cultuur.Maar als je dan gewent bent is het echt relaxed hier. De eerste dagen had ik een vakantie gevoel hier. En voor ik het wist was het al weer maandag. De eerste stage dag hebben we rustig aan gedaan kregen we zijn rondgeleid en naar onze afdeling geweest. De tweede stage dag hebben we al een kleine operatie mogen mee kijken. Echt bijzonder om te zien. De derde stage dag mochten we op out reatch. Hier werden kinderen gevaccineerd en geregistreerd. De vierde stage dag hebben we een grotere operatie mee gekeken. Dit was een operatie aan een liesbreuk. De vijfde dag hebben we een artsen visite mee gelopen en er was een presentatie over tuberculose. En nu is het inmiddels alweer weekend.

• 14 Mei 2016 - 21:54

Jolanda Drabbels:

Wat mooi om te lezen!
    Fijn dat t je goed gaat lieverd..
    Ik ben trots op je!!!
    Op naar nog meer leermoment en en avontuur :-)
    Kussssjol

• 14 Mei 2016 - 23:00

Ilse Van Gemert:

Ha mandy. Fijn om te horen dat het goed gaat en via youri worden we ook op de hoogte gehouden van jou avonturen. Ben alweer benieuwd naar nieuwe verhalen. Groetjes van ons allemaal.

• 15 Mei 2016 - 12:11

Madelon:

Hey dappere dodo, hartstikke stoer van jou.
    Super dat je het nu al naar je zin hebt, en wat heb je al veel mogen doen. Geweldig voor je.
    Dikke kus, je buuf

• 15 Mei 2016 - 13:24

Anita:

Fijn dat de reis er naar toe goed is verlopen. En nu geniet geniet geniet van deze ervaring.

• 15 Mei 2016 - 21:40

Marjan :

Bedankt voor je verslag.

• 16 Mei 2016 - 22:23

Jolein:

Hey kanjer,
    Wat gebeurt er dan ineens veel in 10 dagen hé...
    Cultuur-shock op alle fronten.
    Gelukkig is er dan even weekend om op adem te komen. Of zijn jullie dan ook volop bezig?
    Ik kan nu al niet wachten op je volgende verslag!
    x Jolein

• 19 Mei 2016 - 13:22

Fransje:

Liefste Mandy!
    We hebben al veel aan je gedacht de afgelopen dagen, super fijn om eindelijk wat van je te lezen :) Het lijkt erop dat het goed met je gaat, dus weer een pak van m'n hart. Nog een heel leuke en leerzame tijd gewenst.
    Liefs, Fransje

• 19 Mei 2016 - 19:54

Marielle En Chris:

Ha Mandy,

Leuk om van je te horen.
    Wat een reis, haast 2 dagen onderweg.

Fijn dat het al bevalt en dat je het naar de zin hebt.
    Hoe ziet een werkweek eruit? Heb je ook nog vrije dagen om er op uit te gaan?

We wachten natuurlijk met smart op de eerste foto met zwarte kindjes........ waar blijft die?

Groetjes, veel success daar!
    Mariëlle en Chris

• 21 Mei 2016 - 10:10

Carolien En Joris:

Hey Mandy, hartstikke mooi te lezen wat je allemaal meemaakt..geniet ervan kanjer dikke knuffel ook van je oompje ;).

• 21 Mei 2016 - 10:56

Arianne:

Hoi Mandy.
    Ook leuk om jouw verslagen te lezen.
    Het blijft een bijzondere ervaring, maak er een prachtige tijd en hopelijk word het een mooie ervaring die je nooit zult vergeten.
    Veel plezier met z'n alle.
    Groetjes Arianne Gronenschild.

• 25 Mei 2016 - 08:20

Hans Van Ooijen :

Hoi Mandy
    Fijn dat alles goed verloopt en je het naar de zin hebt
    Groetjes Hans